Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Wednesday 25 July 2012

TABULLAH...

Salam semua....berbuka apa hari ini?? Hari ini agak keletihan....busy di office...macam-macam hal plak yang nak dibincangkan hingga memeningkan kepala...anyway...itu la namanya kerjakan...kalau tak pening tak ada la plak cabarannya....kerana badan letih so berbuka pun buat yang simple jer.....tak payah nak masak berjenis-jenis lauk...terus masak satu pakej...hehehehe....kami ke timur tengah hari ni....nasi arab, sup tomato and saladnya plak...TABULLAH...:))


Bahan-bahan;

1 ikat daun parsley
1 biji tomato - potong dadu
1 bniji cili merah - potong halus
1 ulas kecil bawang putih - potong halus
1/2 biji bawang besar holland - potong dadu
serbuk lada hitam berperisa aji-shio
1/2 biji lemon
2 sudu.minyak zaiton

Cara meneydiakannya;

Bersihkan daun parsley dan toskan kemudian dihiris halus. Campurkan semua bahan tomato, bawang holland, bawang putih, cili merah ke dalam mangkuk pasrley yang telah dihirs tadi. masukkan serbuk lada hitam berperisa secukup rasa , minyak zaiton dan juga perahan jus lemon. Gaul mesra kesemuanya dan boleh la dihidangkan. Jika anda menggunakan serbuk lada hitam biasa, tambahkan garam secukupnya.


Di Restoran Saba, tabullah  dijual RM10 untuk saiz mangkok yang kecil. Sedangkan kita boleh dapatkan seikat daun parsley ni kurang dari RM1 sebab yang menyediakannya kita sendiri...no cost nak bayar pekerja..nak bayar sewa kedai....hehehehe

Ini la dia daun parsley...rupanya lebih kurang macam daun ketumbar...awas...jangan salah beli plak...kadang-kadang di supermarket daun ketumbar pun dilabel sebagai parsley...hehehe...untuk resepi nasi arab plak boleh lihat di link ini Resepi Nasi Arab.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...