Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Thursday 29 May 2014

MEMBURU CORELLE DI LANGKAWI PART 2.... :)...impian tercapai...yesssss...

Memburu Corelle Part 2 plak??? hihihi.....yaaaa.....masih meneruskan pencarian koleksi pinggan mangkuk yang amat aku suka sangat.....walaupun aku dah ada 2 jenis design corelle sebelum ini seperti DISINI dan DISINI rasanya ini yang terakhir kot.....mudah-mudahan laa....kalau latest design yang baru nk keluar nnti tak berjaya menarik perhatianku....huhuhu....25hb Mei baru ini En.Hubby bawa ku ke Langkawi sempena hari kelahiran ku yang ke 43 jatuh pada 26hb Mei....tengok umur macam dah banyakkan??? tapi aku still rasa muda....hihihihi.....memang aku tak bagi tau en.hubby pun nak beli pinggan mangkuk sebab mesti en.hubby kata NO...so memang tak prepare pun untuk extra luggage dengan AirAsia....memang jadi la lakonanku....hahaha....well....my besday kan....takkan nak kecewakan puan punya besday....kami sampai jer Langkawi Airport terus check in di Dayang Bay Service Apartment and Resort di Kuah....nanti aku cerita kat entry lain pasal resort ni yerr....sebab ini entry pinggan mangkuk.....hihihi....bila sampai hotel, bilik tak siap lagi aku terus ajak en.hubby pergi Kompleks Hj Ismail yang baru tu....sorry...terlupa nak ambik gambar..you all google jer la yer...

 Sebelum itu kami pergi di Kedai Wawasan tempat kami beli corelle dahulu....niat hati nak cari yang 4 segi jugak tapi tak ada plak jual dalam bentuk set...nak beli secara "loose" memang tak mampu...than kami terus ke Kompleks Haji Ismail...besar tempat ni...memang selesa sangat untuk membeli belah...sampai dalam jer mata liar cari bahagian corelle....terus pergi ke Provence Garden design....terus mintak pekerja ni ambik 2 set.....ni la yang aku cek kok ada retak ke ...sumbing ker...well..kalau nama corelle memang susah nak jumpa masalah tu kan........

 Lepas bisik-bisik dengan en.hubby dapat jugak aku beli casserole ni....tu yang riang tak terhingga ..memang dah lama terhingin sangat....aku lagi suka casserole yang ringan ini dari corningware yang berat tu...
 Aku ambik 2 set of casserole... :)
 Penat adik ni layan kerenah aku kot...sorry la yer dik...
 
 Dah ambik bayar la kan.....ni urusan en.hubby la yer....aku jauh ketepi....huhuhu....permintaan besday girl..tak perlu tengok bayar berapa...hahahaha
 
 Ini la dia...satu set ada 20 biji
 
 yang ni plak 2 set casserole...dalam setiap kotak ada 2 biji casserole..
 sampai rumah jer terus aku kuarkan dari kotak...excited giler....giler pun tak excited macam ni tau!!
 hasil bisik2 dengan en.hubby lagi dapat aku 2 biji pinggan hidang ni...memang banyak aku bisik-bisik ni.....ada yang bisik tak approved....hihihihi.....ni tak masuk dalam kotak set 20 tu yer....
 yang pot air tu aku beli asing...sebab dalam kotak setiap set 20 tu ada 4 biji pinggan makan, 4 biji mangkuk gulai, 4 biji piring kuih (bread plate) dan 4 biji cawan + 4 biji piring....so aku kena la beli pot nya...kalau tak nanti tak matching kannnnn.....so aku beli 2 set...cukup untuk 8 orang tetamu jer dulu...kalau ada rezeki lagi boleh la tambah untuk satu set lagi ....

 ini set casserole yang bujur..datang dengan penutup plastik

 yang ini pulak casserole saiz 4 segi tepat....pun datang dengan penutup plastic...boleh masuk oven jugak yerr....


Inilah kesemuanya hasil buruan aku di Langkawi lagi.....terima kasih yer en.hubby kerana dapat isterimu ini bercorelle lagi.....hihihihi....dan tak pepasal kena tambah luggage AirAsia lagi 20kg...ok la tu kan.....memang puas hati sangat..sebab dah lama aku idamkan design Provence Garden ni....akhirnya tercapai juga.....terima kasih banyak yer en.hubby.....muahhhhhhhh..............hihihi....

20 comments:

  1. kak, berapa harga set casserole tue kat langkawi,saya pun minat sb ringan?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. harga casserole tu hanya RM129 satu set ..ada 2 biji...lagi satu set kurang dari RM129 gak...sorry...dah lupa....

      Delete
  2. wahh..design baru..cantiknye..

    ReplyDelete
  3. Cantik corak ni..
    Lembut dan sejuk je memandang..

    **Baru nak terjebak dengan Corelle* hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi...syiokkkk sgt tgk pinggan atas meja cantik2 kannnn

      Delete
  4. Sis yg set 20 tu brape hrga kak beli?? Cntiknya design ni kn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu set 20 tu harga rm359. .tp skarang tak tau la...mmg suka sgt design ni...hihihi

      Delete
  5. Replies
    1. Biasanya pergi sana beli byk2 naik flight x pernah kena cukai...klu naik feri x pasti

      Delete
  6. Pggan bli bwk naik flite ltak kargo ke sis?slamat x brg2 fragile nih?nak pgi lgkwi bln 3 nti...

    ReplyDelete
  7. Bwk pggn2 tu naik flite ltak kargo slamat x kak..sbb fragile kan?mmg nak aim bli pgi lgkawi mac nih..tpi naik a.asia..risau pggn2 tu..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah...kalau naik flight yg jenis corelle..corningware semua ok..tak pecah....tapi kalau beli barangan kaca yang tak ada jenama especially yg dari idaman suri tu memang nangis laaa....banyak yg pecah walaupun dah letak kat tempat kargo fragile....

      Delete
  8. kal,yg 16pcs plak brp?skali teko tu kan?

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum
    jika anda perminat corelle or corningware??
    boleh la hubungi sy untuk keterangan lanjut..
    blas komen disini dan saya akan follow anda dan pm

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum
    adakah anda semua peminat corelle or corningware or vision???
    jika ye,, anda boleh la mmbeli barang tersebut dgn hrga berpatutan dri sy,,
    jika mahu sila blas komen ini,,dan sy akan follow up dan pm anda semua ok...

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum
    jika anda perminat corelle or corningware??
    boleh la hubungi sy untuk keterangan lanjut..
    blas komen disini dan saya akan follow anda dan pm

    ReplyDelete
    Replies
    1. pm saya sis 019-2735282
      peminat corelle provence garden
      nak cari tea set

      Delete
  12. sis..square set x de jual ke..kalau loose brape rm

    ReplyDelete
  13. sis..square set mmg x jual ke..sy minat design ni..tp kalau square lg cantik..loose price brape rm

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...