Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Monday 14 January 2013

MEMBURU CORELLE DI LANGKAWI....

Kalau ikut tajuk di atas macam ganaskan....pergi memburu tu.....bukan buru binatang yer....tapi buru pinggan mangkok....hehehhehe....memang percutian ke Langkawi kali ni aku dah bertekad nak cari pinggan mangkok jenama Corelle....no more cabel car...no more makam mahsuri....no more underwaterworld...sebab semua tu dah berapa kali pergi...sejak awal tahun lepas lagi aku dok idamkan pinggan mangkok jenama ni....banyak kali aku survey kat internet...kalau tengok kat corelle USA website kitchenworld memang murah sangat tapi sayangnya dia tak buat delivery luar dari US....aku tanya dengan boss aku di Australia...tapi design yang aku nak tak ada di sana....yup.....untuk pengetahuan tak semua design ada di setiap negara...even design European Herbs and Country Rose hanya ada di Asia sahaja.....kat Australia lagi la tak banyak design....sebab tu boss aku kata kalau kat Australia, Corelle ni tak popular sangat....huhuhuhu....

Tempat pertama kami pergi kedai Haji Ismail di jeti....
 memang ada banyak country rose design tapi aku cari yang berbentuk square....hmmmm....malangnya untuk dinner set takda stock.....sedih aku.....kalau nak beli satu-satu tiap pinggan ni memang mahal giler....pekerja tu kata semua kedai Haji Ismail sudah tak ada dinner set country rose square  ni....semua yang ada bulat2 sahaja....bukan impian aku....terus ajak Encik Hubby pergi Idaman Suri.....sampai sana tengok Idaman Suri tutup la plak.....baru aku tahu memang setiap hari Jumaat Idaman Suri tutup.....aku teringat pada blogger2 kata kedai Wawasan....puas jugak kami cari...akhirnya jumpa jugak....kedai ni tak la sebesar Idaman Suri or Haji Ismail....memang ada rezeki kami hari ni....masih di kawasan Pandak Mayah....bersebelahan dengan kedai Haji Ismail yang kecil.....
 lawak plak gambar ni...kalau orang tak tau mesti ingat aku kerja kat sini...hahhahaa....
tengah cek pinggan sebenarnya....

Selain dinner set aku sempat selit-selitkan mangkok gulai ni 6 biji dan 2 piring bujur ni...betul ke aku panggil ni???
tapi aku masih tak jumpa mangkok nasi....tak lengkap la kalau tak ada mangkok nasi kan....pergi semula kedai Haji Ismail.....
 cari-cari mangkok nasi tak ada jugak...
At last pergi ke tempat coklat plak....
Ni yang kami beli......
 On the way balik semula ke hotel kami ternampak kedai ni.....
 Jangan sangka kedai kecik tak ada barang.....banyak jugak barang dalam kedai ni yer....
 Kat sini aku dapat mangkok nasi country rose square tu....aku beli 2 biji.....

Lengkap dah dinner set aku kan.......cukup untuk 12 orang tetamu sekali datang....alhamdulillah...
Sebelum sampai hotel kami singgah di Cenang Mall...baru bukak....tujuannya sebab dari jalanraya nampak kedai roti The Loaf....memang setiap kali kami ke Langkawi mesti minum dan makan roti/pastry di sini tapi kat Pantai Kok....ni outlet baru kat Cenang Mall...memang sedap semua roti/pastrynyer...kalau kat KL tak salah kat Pavillion pun ada....tapi tak pernah pegi....yang jauh jer aku pergi.....ayat kerek la plak.....huhuhuhu.....roti/pastry dah masuk dalam perut semuanya....dah abis baru teringat nak ambik gambar...nasib baik paper bagnyer ada lagi...hehehehe....
Dalam Cenang Mall ni ada banyak kedai....salah satunyer kedai perfumed....aku sempat beli perfumed as besday gift  utk Encik Hubby.....save lebih kurang 30% dari harga kat luar Langkawi....hehehehe....
Keseluruhannya  memang berbaloi beli Corelle di Langkawi ni....awal-awal kami telah membeli access baggage dengan AirAsia....tak mahu jadi macam tahun-tahun sebelumnya...kami terlupa beli extra access baggage....tak pepasal bayar beratus ratus gitu jer kat AirAsia...
dari pandangan belakang...satu beg plastik jer yang bertambah....

ni yang sebenarnya......masa datang satu beg baju yang terbaring tu jer....bila balik penuh troli....semua penangan Langkawi...pinggan mangkok semua selamat sampai dengan sempurna...syukur alhamdulillah......:))

15 comments:

  1. saya pun akan memburu corelle kt langkawi jgk cny nnt..hehe..dinner set tu brape rm kak?kedai duty free yg last akak pg tu murah2 x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dinner set tu RM339..klu yang round RM329...satu set ada 4 biji pinggan makan, 4 biji pinggan lauk dan 4 biji mangkok sup...actually harga corelle kat ke semua kedai di Langkawi lebih kurang sama jer...beza pun dlm RM1-RM2 tapi tak semua set lengkap ada dlm satu kedai..so kena melawat banyak kedai baru boleh dapat apa yang kita nak...selamat bershopping!! :))

      Delete
  2. bawa pinggan mangkuk dengan airasia selamat ke? boleh kongsi tips macamana nak elak barang pecah? terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So far saya kalau pergi ke Langkawi dengan airasia dan pasti bawak balik pinggan mangkok berplastik plastik...alhamdullilah...selamat semuanya....lagipun airasia ada tempat khas utk brg fragile ni...masa checkin kat airport kena inform dgn staff tu so dia org akan tampalkan stricker fragile..

      Delete
  3. Set square yg 30 pcs brape ek kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Set square 30 tak nampak plak hari tu....set 16 ni memang datang dah ready dalam kotaknyer....

      Delete
  4. salam akak, saya student kat madrid, ada kawan kat US yang boleh pos correlle..kalau akak berminat, boleh email saya mnyassinmyusof@yahoo.com , dan saya akan email kat akak design2..petak ke, bulat ke.byk gak laa..utk raya ni kan..apa2 email ekk..handbag2 murah pon banyak dr europe nehh!!..thanks kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.. boleh email kt saya.. berminat nk tgk..
      reena_azahar@yahoo.com
      Tq...

      Delete
    2. norasmaratasrip@gmail.com

      Email kat saya juga jika masih available, tq 😊

      Delete
  5. Aslmkm kak. Berapa akak beli pinggan mangkuk tu semua kak? Boleh bagitau harga sebijik tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam....akak tak beli sebiji2...beli set terus...satu set ada 4 pinggan mkn, 4 pinggan gulai& 4 mangkok sup/gulai...satu set rm339...klu nak beli sebiji2 mmg akak tak mampu....mahal gilerrrr

      Delete
  6. salam kak...brp total luggage utk brg akk tu sumer..coz sy pun plan nk beli 3 set corelle n coklat sikit...nk estimate..sbb klu g ngan MAS tk dpt tmbah extra luggage...huhu..tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam....kami pergi naik AirAsia....masa balik kami ambik saiz luggage 25kg untuk sorang....so ada 50kg...memang ada extra walaupun kami beli 3 set corelle..coklat berkilo-kilo....sebab corelle ringgan jer... :)

      Delete
  7. kak ada kena cukai x akak bawa blik barang kaca ni... ada x had2 yg di kenakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk kali pegi langkawi beli pinggang mangkok x pernah kena cukai sbb kami naik flight...dgr kata klu naik feri mmg kena...allahualam...mmg x penah naik feri ke langkawi..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...