Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Thursday 20 December 2012

THE MANHATTAN FISH MARKET...

Salam semua...hari ni pukul 6 dah ambik dinner...awal sungguhkan....lepas window shopping dalam SOGO tadi terus rasa lapar...nak pergi makan kat food court rasa macam dah bosan....lagipun kat SOGO ni bila musim cuti sekolah sentiasa ramai orang....malas betul nak que untuk order foods....lastly Encik Hubby ajak pergi ground floor...as usual...Nando's....aku rasa bulan ni  ntah berapa kali kami makan kat Nando's....last week Thursday baru makan kat Nando's KL Festival City....terus ternampak The Manhattan Fish Market....sebelum ni memang selalu nampak tapi macam ragu-ragu status halalnya.....tup tup nampak logo halal terpampang kat dinding....terus masuk la kami.....hehehehe...camner sebelum ni tak nampak yer???
 
 Dah masuk kena la ambik meja dan duduk....apa lagi...terus cek menu la.....ni dia...
 
starter......
pelbagai jenis pasta ada....
ni lagi.....ada banyak lagi menu best-best sebenarnya...takkan aku nak ambik gambar semuakan....so kena la datang cek sendiri...aku share mana yang aku sempat ambik gambar jer....sebenarnya ada orang berhampiran meja aku dok perhati aku ambik gambar....segan plak aku nak terus snap semua gambar dalam menu ni....hehehehe....aku rasa macam nak order semua sbb semua nampak best...sampai encik hubby kata order yang mana nak makan dulu..kalau lapar lagi baru order...baik boss..ikut perintah!!! budak yang ambik order ni pun pening agaknya...sebab kejap aku nak ni...kejap aku nak tu.....hahahaha....nasib la dik....
 
kami berdua order ice lemon tea jer...RM5.90 per glass...aku ikut encik hubby jer sbb aku busy tengok menu..tak cek pun menu minuman....
 
starter....fried country mushroom...RM9.90...aku suka sangat...sedappp.....laju jer aku makan.....rasanya encik hubby makan 2 - 3 ketul jer kot...yang lain semuanya aku sebat....hahahaha...
Fish and Cheese...RM18.50...encik hubby punya....saiz hidangan besar....kat bawah fish tu penuh dengan french fries....tak abis suamiku makan...banyak sangat katanya....aku jugak yang habiskan sebab cheese dia memang sodap gilos....hihihihi....
 
ni aku punya...Tilapia Fiery....RM25.50...dihidangkan dengan garlic rice...ikan ni boleh pilih sama ada nak pedas or biasa.....aku kan orang N9....memang suka makan pedas...kalau tak pedas tak kick la kan....tapi yang ni aku memang kalah la.....bila masuk jer mulut...fuhhh...memang pedas amat.....tapi sedap......aku dok cakap dengan encik hubby...ni bukan original resepi dari Manhattan....orang putih mana boleh makan pedas giler macam ni.....tak tahu la aku kalau chef yang masak ni tertumpah banyak  cili....aku yang memang kuat pedas pun tak tahan......:((
 
akhirnya.....ni yang tinggal...sebab pedas sangat aku habiskan cheese yang ada dalam pinggan encik suami.....awal tadi ingat nak buat pesanan lagi tapi lepas makan pedas ni perut aku terus sakit....terus cancel nak buat order tambahan.....bayar dan balik rumah terus....dalam kereta perut masih lagi rasa panasnya....huhuhuhu.....
 
Walau apa pun aku tetap akan kunjungi Manhattan Fish Market ni sebab banyak lagi menu yang best-best yang aku kena cuba...peringatan untuk diri sendiri..no more spicy!!
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...