Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Monday 31 December 2012

CHEF CILIK DATANG RUMAH.....

Hari ini hari terakhir bagi tahun 2012...cepatnya masa berlalu....ayahku dari kampung datang rumah tadi...as usual kalau datang mesti bawak kelapa...sebab tu kat rumah aku ada mesin parut kelapa...masa kami baru kahwin dulu perkara pertama ayah aku suruh beli mesin parut kelapa so tak payah kami beli kelapa kat luar....orang negeri 9 kan....gulai masak lomak senantiasa....huhuhu....sebab tu bila aku masak gulai lemak or buat kuih guna santan kelapa mesti  orang kata lemaknya or pekatnya santannya....apa taknyer....kelapa FREE....hehehehe...apa-apapun kolestrol kena jaga jugak.....as usual kalau ayah aku datang dia akan singgah kat rumah kakak aku di Lavender Height dulu...and as usual juga anak-anak kakak ku akan mengekori atuknya datang ke rumah...awal pagi lagi aku dah bangun untuk sediakan menu makan tengahhari nanti...
Aku masak gulai lemak Talapia Salai campur rebung...
 
sambal sotong....favourite ayah aku ni sebab tu aku masak kalau dia datang..
 
sup tulang....masih mengelegak lagi aku snap gambar ni....
 
Pavlova....dah jadi dessert wajib plak kalau ada orang datang ke rumah...actually anak buah aku selalu baca blog aku ni...dia asyik sebut pavlova jer...so sambil rebus tulang tu aku buat la pavlova ni....bukan susah pun kan.....si baby dengan banglang makan siap bertambah-tambah...sedap sungguh kata dia orang.....
yang ni plak red velvet...resepi ada kat SINI ....baru masak one layer.....anak buah aku yang paling kecik 2013 ni darjah 5..tapi dari baby lagi sampai la now tetap panggil baby..dah tua nanti pun tetap panggil baby.....red velvet ni special request dari dia la....siap tolong aku buat adunan tadi....
ni yang dah siap...dalamnya ada 2 layer...dah make up dengan cream cheese....tak ada gambar yang dah potong sebab kesemuanya bawak balik ke rumah kakak....deco memang hancur....hantam jer labuuuu.....yang penting sodappppppp.....
 
ada gaya seperti chef tak??? ni la dia chef cilik!!! memang suka sangat dia dengan acara baking-baking ni....lebihan adunan tadi masuk dalam paper cup...style hias cup cake ni aku serahkan kat chef cilik ni.....lebar mulut chef cilik ni kan.....hahahhaha.....
 
serius mendeco nampak........
 
ooopppppps....siap ada assistant lagi........
 
Aku berharap minat dia ni sampai la ke tua esok...bila aku teragak nak makan jer nanti boleh la dia buatkan.....:))


2 comments:

  1. tgk menu tu lapar la plk..rajin betul anak dara tu yer..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...