Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Wednesday 11 December 2013

QUEEN ANNE & CORELLE DAH SAMPAI DARI UK.....:))

Orang kata kalau rumah dah cantik pinggan mangkok pun kena cantik.....bukan aku kata yer...orang yang kata...hahahaha...padahal rumah aku tak la  secantik mana punnnn tapi aku memang minat sangat pada pinggan mangkok. Bila pinggan mangkok yang kita sukai terhidang atas meja walau masak lauk yang simple tetap berselera....ada auranya....bagi aku la yer...:)) dan aku suka sangat kalau di atas meja dihidangkan dengan set yang sama...kalau dahulu aku memang tergiler sangat dengan set Vantage....pantang dengar SOGO buat sales aku la orang yang pertama akan serbu Vantage outlet dalam SOGO tu...awal pagi dah berdiri depan pintu SOGO tunggu dibuka...hingga promoter Vantage SOGO tu dah cukup kenal dengan aku dan dia boleh bagi tau yang set ini akak belum adakan....hehehehe....bagi peminat Vantage, beli la di SOGO ketika sales...memang harga amat murah...kat Langkawi pun tak dapat harga seperti yang ditawarkan di SOGO...diingatkan sekali lagi....beli masa SALES yer...

Sebahagian  koleksi Vantage ku.....:))

Tapi semenjak beli Corelle di Langkawi seperti SINI awal tahun 2013 minat pada jenama ini makin menjadi-jadi. Nak beli Corelle kat SOGO memang tak mampu....mahal giler....kebetulan seorang sahabat lama yang menyambung pengajian di UK menghantar pesanan di Facebook bertanyakan berminat tak dengan barangan silver keluaran Queen Anne. Masa itu dalam kepala hanya terbayang Corelle sahaja.  Beliau akan pulang ke Malaysia kerana tamat pengajian.  Akhirnya aku buat pesanan Corelle dan Queen Anne. Baru sampai di Malaysia hari Ahad lepas...masih panas lagi yer...hihihi....

Aku memang tak familiar langsung dengan Queen Anne tapi bila sahabat ni bagi link website Queen Anne terus jatuh cinta. Kalau di Kuala Lumpur boleh cari di Wisma Cosway, Bukit Bintang. Nak jauh sikit kat Langkawi pun ada dijual. Nak tau harga yang dijual di Malaysia cuba tengok kat SINI .  Confirmed aku tak mampu nak beli....nak lagi mudah beli secara online or pergi sendiri kat UK kalau ada rezeki berlebihan. Kalau di UK, Queen Anne ni amat popular berkurun lamanya dengan silver yang berkualiti..original made in England...:)

 2 set double casserole + 1 oblong casserole...cantik sangat.....I really love its!!!

 Tray ni dapat percuma sebab beli 3 set seperti di atas....terima kasih banyak yer...:)


 klossap sikit yang double caserol warmer ni.....memang sedap sangat mata memandang...:))
 Caserole ini boleh masuk dalam oven yer...microwave lagi la boleh....ruang pemanas ada dibawah...just letak lilin jer...:))

 sweets sangat........tak tau nak cakap memang teramat suka....:))
 single caserole....
 sesuai sangat kalau nak isi kuih muih dalam ni...tak pun spagethi ker....or apa-apa ajer pasti menarik!!

 en.hubby pun suka sangat......isteri dia lagi la terlebih suka...hehehehe....
 
Walaupun dah ada set Corelle untuk 12 orang tetamu , aku sangat teruja dengan set Corelle City Block design yang baru sampai ini. Aku sengaja pilih design yang simple tapi amat menarik bagi aku dan en.hubby...black & white...nampak esklusif tak?? hehehehe....jika tengok Corelle website di US, City Block design ini di antara 5 design yang paling popular di sana sempena Christmas yang hampir tiba....maybe orang di US tak suka yang bunga banyak sangat kot...kalau kat Malaysia memang tak ada design ini melainkan anda beli secara online or pergi ke luar negara.
Ada 76 biji dalam set ini...setiap satu jenis semua ada 12 biji...set lengkap untuk 12 orang tetamu bermula dengan breads, main course till dessert....disertakan juga dengan 2 biji mangkok besar  (mangkok nasi la tu kannnn) dan 2 biji pinggan hidang. Memang berbaloi-baloi sangat......set yang lengkap!!!!




 

 
Jika datang sekali dengan tea set lagi baguskan....in sha Allah...kalau ada rezeki lebih bila-bila boleh pergi ke Langkawi sambil jalan-jalan cari makan untuk "pure white" or "winter frost" design...dan baru boleh matching kannn...sebab yang ini kena beli secara loose item...dalam banyak-banyak penjual Corelle online aku amat tertarik dengan blog Pinggan mangkok meriah. Harga yang ditawarkan berpatutan, lebih kurang di Langkawi....tolak kos penginapan, duit minyak dan sebagainya memang lagi murah beli secara online di www.pingganmangkukmeriah.blogspot.com

Hanya satu design Corelle lagi yang amat aku idam-idamkan...Provence Garden.....:))
Cantikkannnnnnnnnnnnnnnn.....................:))
>
>
>
Tapi en.hubby dah bagi warning......mana nak simpan??????????

13 comments:

  1. Wah wah k.zarina.. tengok set pinggan mangkuk akak ni membuatkan saya teringin nk makan kat rumah akak.. hehee.. akak taknak buat reunion xcosmo kt rumah akak ke? Hee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syu...every year akak jemput budak cosmo dtg open house tapi tak ada yg sampai....huhuhu...

      Delete
  2. kak, brape harga set 72 pcs tue??

    ReplyDelete
  3. brape harga 70++ pcs tue kak? kwn akak tak buat open sales k tuk kekwn2 jer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua ada 76 biji dalam set ni...harga RM950...kalau dari US dapat lagi murah kot....ini kebetulan kawan baru abis belajar dan nak balik Malaysia terus....boleh dapat harga yang sama kat blog pinggan mangkuk meriah...

      Delete
    2. Salam, sorry ye kak.. tumpang iklan.
      Saya mengambil order barang2 dari UK & USA. set pinggan mangkuk corelle ni pon ramai yg order dengan saya.. boleh follow instagram saya.. bubulicioustore. banyak barangan lain boleh beli n saya buat tawaran installment jugak.

      set corelle 76-pcs ni if kat UK memg mahal.. saya amik kat us.. harga boleh bg dalam RM790 for this set.

      Delete
    3. bubuliciostore... masih buat jualan untuk corelle ker?

      Delete
    4. Bubuciostore..boleh whatusp saya tak. 0197236161

      Delete
  4. Salam perkenalan sis..adik pun tgh aim set QA tu..tunggu umh bru siap..hihi siap lee QA tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana sudi berkenalan.... :))
      memang suka sangat set queen anne ni...sayang punya pasal sampai ke hari ni belum pernah guna....hihihihi

      Delete
  5. hi sis... brp harga set QA tu..

    ReplyDelete
  6. Salam sis.. Saya ada ambil order tuk set 76 pcs tu hanya RM490 including postage.. Tapi sale sampai malam ni kul 10pm je.. Imported from US.. ETA dalam January 2015.. Kalau sis berminat jemput ke FB Page saya ye: Leezan Alee Collection atau FB saya: Leezan Alee.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...