Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Tuesday 16 October 2012

GRILLED LAMB CHOP with GRILLED VEGE...

Malam ni masih lagi tak makan nasi...masih lagi bab panggang memanggang...kali ni panggang kambing la plak....nasib baik jumpa lamb chop shoulder kat Giant baru ni....semalam buat grill vege sikit jer so hari ini Encik Hubby dah pesan buat lebih sikit....so kalau tengok kat pinggan ni mesti nampak banyak kan....takkan jumpa kat mana-mana restoran....hahahhaha.....masa aku buat kambing aku main hentam sahaja.....apa jer herbs yang ada kat dalam dapur semua aku gunakan.....nasib baik encik hubby kata sedap....kalah gril lamb kat Mandarin Oriental katanya....hahhahahaha.....kembang aku dibuatyer...hehehehe.....mari lihat resepi main hentam sahaja dari aku kat bawah ni...


Bahan-bahan;
3 keping lamb shoulder (beli memang dah siap potong)
1 sudu rosemary
1 sudu tyme
1 sudu parsley
1 sudu white pepper
perisa blackpepper secukup rasa
3 ulas bawang putih
3 sudu minyak zaiton

 
ini la bahan-bahan yang aku gunakan....ingatkan kat rumah KL ni ada oregano...rupanya tak ada..kalau tak oregano sekali aku campurkan....
 
Panaskan frying pan, masukkan minyak zaiton. Goreg bawang putih hingga keemasan. Keluarkan. Tumbuk halus rosemary, thyme dan bawang putih. Masukkan parsley flake, blackpepper, white pepper dan lebihan minyak zaiton yang goreng bawang putih dan tadi. Gaul sebati dan lumur rata di seluruh bahagian lamb tadi. Masukkan dalam plaztik zipper dan simpan dalam fridge untuk diperap beberapa jam (seperti grill ayam aku perap waktu pagi sebelum pergi office dan petang baru keluarkan).

Untuk vegi pula, caranya sama seperti ayam panggang rosemary kat sini..cuma kali ini aku bakar berasingan..

panggang lebih kurang 50 ke 60 minit....lamb di bawah...vegi di atas....untuk hasil yang baik every 20 minit balik-balikkan lamb tu...semasa waktu dipanggang ni satu rumah berbau harum dengan herbs ni....bau dia membuatkan tak sabar nak makan....hihihihi...
 
dah siap....makan bersama dengan sos blackpepper....wallaaaaaaaaaaa.........
 
 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...