Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Friday 13 June 2014

BUJANG FIREFLY, BANDAR PENAWAR, JOHOR

Masih sambungan cerita di Desaru....seperti selalu bila sampai di Pulai Desaru Beach Resort & Spa aku akan check in di facebook atau foursquare....tup tup anak buah ku kata beliau pun ada di Johor Bahru....tu la bagusnya kalau kita bagi tau rakan-rakan di media sosial ini...mana yang dekat terus boleh jumpakan....so anak buah aku ajak dinner sama.....cantik laa...memang kami pun tak ada idea nak dinner kat mana....paling mudah dinner kat hotel jer kalau kami berdua....beliau cadangkan dinner di tempat berdekatan dengan resort kami menginap....Bujang Firefly....yesss...selepas aku baca beberapa blog mengenai Bujang Firefly aku pun setuju pergi ke sana...

Menurut beberapa blog yang aku baca Bujang ini nama tuan punya restoran....restoran plak sebelah tempat pembiakkan kelip-kelip....tu yang jadi nama Bujang Firefly....atau restoran terapung
Sebab apa sesuai nama restoran terapung...gini...nak ke restoran ada jambatan kayu disediakan...agak seram jugak aku nak melangkah..sebab bergoyang..makin aku takut makin kuat en.hubby gegar...ishhhhh.....anak buah aku..mak buyung....risau aku tengok dia jalan kat jambatan ni.....
 
Depan jambatan dah nampak signboard ni...mana nak pergi...surau? toilet?? hihihi
 
Masuk terus cari meja....


Sambil tunggu makanan sampai..layan dulu bot-bot yang bawa penumpang melawat firefly..dengarnya pada siang hari bot ini digunakan untuk pemancing ikan plak...
Satu menarik kat sini menu dah disediakan dalam bentuk set..set untuk 2 orang..4 orang..6 orang..pilih jer...aku tak dapat nak ambik gambar menu sebab pekerja yang ambik order ni macam askar..suara garang giler dan amat serius....nak tanya lebih-lebih jadi malas..kang silap2 kena tampo..huhuhuhu..kami buat pesanan set yang 4 orang... air tembikai ni dah termasuk dalam set 4 orang makan....pilih jer air apa nak sebenarnya...ikut suka..
Ketam goreng telur bercili..not bad...sedap...
Sayur campur...boleh tahan laaa....tak der la kobis jer banyak..macam-macam sayur ada...
Sup ayam pedas...menu asal tomyam...tapi kami tukar ke sup ayam..takpedas langsung pun...




Ketam blackpepper plak...lagi sedap dari awal tadi...
Butter prawn..paling special...memang aku tabik spring la dengan orang yang buat ni...cantik...halus....memang ohsem sangat!!!

Siakap Halia Kukus..anak buah aku kata sedap...aku tak makan....aku syok layan udang dengan ketam jerr....
ini la semuanya dah sampai....tapi nasi tu kami tambah lagi untuk 2 orang....jadi nasi untuk 6 orang
 
Selesai.....
 
Syukur alhamdulillah...memang kekenyangan kami semua di buatnya..banyak meratah seafood....dan yang paling buat kami lagi terasa kenyang kos kesemuanya hanya RM120 untuk 4 orang makan!!!! Memang teramat berbaloi-baloi...dengan ketam..udang..ikan...huhhh......mana nak dapat harga macam tu dengan 4 orang makan kan??? Rasa pun sedap......memang boleh kunjungi lagi....inshaAllah.... :)




 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...