Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Tuesday 19 August 2014

SARAPAN PAGI BERSAMA DI HUJUNG-HUJUNG RAYA.... :)

Assalamualaikum....cerita pagi Ahad baru ni bersamaan dengan 17hb Ogos 2014...semacam plak bunyi ayat ni kan...hihihi ...tahun 2014 adalah hari raya yang paling busy sekali...penuh dengan jemputan...yang paling seronoknya kami beraya konvoi ramai-ramai di rumah sahabat-sahabat lama zaman persekolahan......terasa macam adik beradik pergi beraya rumah saudara mara reramai....bermula dari Gemencheh, Seremban, Shah Alam dan yang terakhir Sabtu  baru ni di Banting...9 buah rumah kami telah beraya...dari Banting sampai Seremban dah pukul 11 malam....ada 2 orang kawan yang bermalam di rumah aku..nak balik ke Gemencheh tengah-tengah malam bahaya...tu aku suruh mereka tidur kat rumah...awal pagi Ahad aku jemput sahabat-sahabat yang berdekatan dengan taman perumahan tu datang sarapan bersama...kiranya raya jugak laaa..open house kecil-kecilan..nak buat open house besar-besaran tak ada date yang sesuai...semua sahabat rapat dah booking..hingga tersasar lepas raya masih ada jemputan....hihihihi

 
 
Sambal untuk nasi lemak....aku masak tengah malam ....mula masak nak dekat pukul 12 tangah malam , pukul 1 pagi baru siap masak dan kemas-kemas dapur semula....sambal sotong kering dan sambal tumis bilis petai....telur pun rebus sama...
 
Pagi tu aku masak kuah lodeh ....nasi impit dah siap rebus sebelum pergi beraya..sambal sotong basah pun ada....lauk tengahari semalam....telah kupanaskan semula....sama dengan ikan masin terubuk sarawak....memang power.....
Sebelum pergi beraya ke Shah Alam aku ada dah sediakan menu makan tengahari untuk kawan-kawan yang datang....terlupa betul nak ambik gambar sebab dah tergesa-gesa nak pergi beraya...masak nasik agak banyak...pada membazir pagi tu aku buat nasi goreng kampung....terus licin.....hihihihi
Kawan-kawan nasi lemak yang nak kena masuk perut bersama...kacang/bilis goreng, telur rebus & timun... 
 3 jenis air aku sediakan....tea o panas...milo...and nescaffe....setiap jenis 3 kali kena buat...memang laju semuanya..... :)
 Ipin....sahabat sekolah lama dulu yang paling dekat dengan rumah aku....makan dulu sama suami....:)
 
 
Zariza @ Kura sibuk layan anaknya....terima kasih bantu masak dan sud bermalam di rumah....
 Anak-anak ipin dah besar panjang belaka...
 Zubaidah @ Bedah sibuk layan anak-anak daranya....terima kasih bedah tolong cuci pinggan mangkok...menyapu bagai....hihihihi.....terima kasih jugak sudi bermalam di rumah...lain kali tidur lagi yer.... :)

 Ramitah dan suami pun hadir jugak.... :)
 
Memang seronok sangat berkumpul dengan sahabat-sahabat lama ni...semoga persabahatan ini akan terus kekal hingga ke akhir hayat....tunggu 30hb Ogos pula....kita akan beramai-ramai ke Melaka pulak.....yesssss....tak sabar ni.....:)) 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...