Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Monday 1 July 2013

APAM POLKADOT OR APAM SARANG LEBAH??

Tanggal 28hb Jun 2013, hari Jumaat lebih kurang pukul 10.10malam kami mendapat berita mak saudara encik suami telah meninggal dunia kerana mengidap kanser payu dara. Memang amat mengejutkan kami sekeluarga kerana beliau baru sahaja dimasukkan ke hospital pada hari Rabu minggu yang sama. Aku dan encik hubby dah  rancang nak melawat beliau pada hari Sabtu dan tengah bincang apa kuih yang nak dibawak. Tapi sesungguhnya Allah terlebih dahulu menjemput beliau...tanpa disedari beliau telah mengidap kanser tahap 4...betul-betul mengejutkan seluruh ahli keluarga... untuk melaksanakan niat nak bawak kuih untuk aruah, aku telah menyediakan 150 biji kuih apam untuk kenduri tahlil pada malam pertama.....pada awalnya memang apam polkadot laaa...


Aku mula buat apam ni lebih kurang pukul 5.30 petang dan pukul 7 malam selesai semua termasuklah cuci segala bekas pinggan mangkok yang kotor...kemas dapur ...lepas maghrib dah nak ke Kampung Mantin kerana kenduri tahlil mula selepas isyak...lebih kurang 30 minit dari rumah kami di Seremban....nak buat dot-dot ni memang ambik banyak masa....kalau buat berdua mungkin sempat kot...sorang isi adunan dalam mangkok ..sorang lagi boleh dot-dotkan...sebabkan aku sorang-sorang jer  so yang paling mudah just lorek-lorekkan jer....cantik jugakkan....dah bertukar kepada apam sarang lebah kot....

Resepi apam ada DISINI... untuk 150 biji aku buat 4 adunan tapi aku bancuh dua kali...ikut saiz mangkok mixer....filling blueberry....syukur alhamdullillah....tertunai jugak niat untuk buat kuih kepada aruah....alfatihah buat aruah Mak Uda...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...