Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Monday 14 May 2012

GUBAHAN HANTARAN PERKAHWINAN

Salam semua....hari ini off topic sikit dari jalan-jalan dan makan-makan....sesekali tak per kan ....just kosongkan otak dari fikir pasal makanan dan mana nak menghabiskan duit untuk jalan-jalan lagi.....cuti sekolah bulan Jun ni dah tak lama...bila tiba jer cuti sekolah masa tu lah ramai yang naik jinjang pelamin....termasuklah sepupu suamiku ini....yang akan melangsungkan pernikahannya pada 2hb Jun ni...aku dan suami  telah ditugaskan untuk bahagian hantaran..pening jugak kepala sebenarnya....memang tak pernah buatpun.....aku kahwin dulupun aku sub kat orang lain yang buatkan hantaran ni...hehehehe..memang blur...tak tahu apa yang nak digubah...tapi as usual pakcik google banyak membantu.....so aku ambil yang mudah-mudah sahaja...mana yang aku mampu buat.....let see....

Mas kahwin dan Cincin Nikah....gubahan ini belum siap sepenuhnya kerana wang mas kahwin belum dimasukkan dalam album...begitu juga cincin....sebab tu masih ada lagi tanda harga dan tulisan 10 sheet kat album tu....tak nak buka plastik balut album ni dulu...bila dah masukkan duit mas kahwin ni baru kena gubah semula.....

Al-quran....akan dibawa bersama dengan mas kahwin pada hari pernikahan.....simple jer kan.....untuk budak baru belajar punya gubahan....:p


Kain telekung....idea ni datang lepas pukul 12 malam.....terkial-kial nak buat kelopak bunga ni....mula-mula buat kainnya terbalik la plak...terpaksa bukak balik....and ni la hasilnya....

Tuala mandi....ni yang paling senang untuk aku.....hanya bulat-bulatkan sahaja....dia orang panggil hantaran buah cempedak.....tapi ada ke rupa cempedak ni??? layan jer la kan......


Sejadah.....nampak nak buat kipas ni mudah tapi sebenarnya amatlah payah....ntah berapa kali jari ku tercucuk jarum....dan ntah berapa kali kain ini kena buka lipat dengan aku....

Kasut...kira ok la tu kan.....bakul yang diberi kecik...dah tak tahu nak adjust macam mana dah......

Beg tangan.....rasanya kena adjust balik ni....nampak macam tak kena jer.....

Barangan kosmetik.....simple jer kan....

Ini la hasil kerja orang yang tak professional...baru nak cungkil bakat.....masih banyak lagi yang kena belajar.....banyak lagi yang kena betulkan sana sini.....sengaja aku siapkan awal-awal walaupun ada 2 minggu lagi majlis akan berlangsung...sebenarnya takut panic....bila dah last minute satu idea pun tak ada nanti....lagi parah....bila buat awal ni ada masa kalau nak diperbetulkan....rasanya bila dah letak atas dulang hantaran nanti baru nampak ok kot.....tak boleh nak cuba sebab dulang hantaran tak sampai lagi.....at least aku dah dapat membantu serba sedikit orang yang nak nikah ni kan.... tu yang penting!!!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...