Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Tuesday 22 October 2013

SEOUL GARDEN, KL FESTIVAL CITY

Ini cerita lama tapi baru perasan ada entri yang tak publish kat dalam inbox draft....cerita bulan March dulu ni....tapi tak per la....just share dengan pembaca-pembaca blog aku ni kan.....agak-agak terhingin sangat nak makan steamboat tu ada la idea tempat mana yang nak pegikan...Seoul Garden ada banyak cawangan di KL  dan yang berdekatan dengan kami di KL Festival City, Setapak....senang jer nak jumpa....just sebelah Ayam Penyet AP...

Pintu masuk Seoul Garden...nampak macam kosong jer dari luar....
 
Harga buffet dah terpampang besar....ikut pada status dan umur yer....
 
Pelbagai jenis sup disediakan...pilih sajer mana suka...tapi pilih satu jer yer....aku pilih chicken soup...tak ada dalam menu ni...special request and it is available....very good rite.....:))

Sebelum masuk dalam bayar dulu yer....ni harga untuk kami berdua...harga adult la kan...kalau tak nak softdrink tu pun boleh...tak payah la bayar RM7.98 tu...mereka akan bagi air kosong jer la....tapi nama dah buffet better ambik sekali dengan airkan...sebenarnya tak dibenarkan ambik gambar di meja buffet ni....tapi aku sempat ambik gambar curi-curi....tapi bukan aku jer yang curi-curi ambik gambar ni yer....customer lain pun sama....semua dok ala-ala taip message padahal snap gambar....mesti blogger gak la tu.....ini je gambar yang agak jelas dan sempat aku ambik....
 
Pelbagai jenis ayam , ikan, udang, sotong dan seafood lelain....semua dah siap marinate....macam-macam perasa yang telah diperap tapi AWAS...jangan membazir....nanti kena bayar makanan yang tak habis....

Pelbagai jenis sayuran....ada yong tau fu jugak....lelain tu sayur style korea...aku nak sebut pun tak reti...kat sini pun ada kim chi....tapi kami tak makan sebab tak suka sebenarnya...sorry...
Macam-macam sos ada....boleh kata semua ikut korean taste...dalam bebanyak ni aku dan en,hubby makan satu jenis jer..ala-ala sos thai...yang lelain memang tak boleh masuk wei......tekak melayu la katakan....
Pelbagai jenis aiskrim..

 Pelbagai salad.....

 ABC Corner....buah-buahan pun turut disediakan....

 Bekas ni yang paling penting....boleh rebus dan boleh grill....cuma beza kat sini butter tak disediakan untuk menggoreng sebab tempat grilnya memang awal-awal telah disapu dengan minyak.....part ni aku macam tak berapa suka sangat....sebab bila dah banyak kali grill minyak yang ada dalam tu dah kering....makanan yang digrill pun kurang power....
 
 
Alat kawalan api...canggihkan....just tekan jer nak api besar or kecik....
 
 sebahagian yang kami ambik....malas la aku nak tunjuk gambar semua yang kami makan...kang korang kata kuat melantak walaupun memang betul.....hahahahaha...
 
Sajer tunjuk sayur.....tapi dibawah sayur tu ada macam-macam....hehehehe

Mee goreng...nasi goreng pun ada....tapi rasanya kurengggggg............
 
 Operasi memasak bermula....

Encik Hubby sambung semula makan lepas solat maghrib di sini....hahahaha....
 
 Aku makan sayur jer.....korang cayer ker??? hahahahaha....
 
Ice Lemon Tea.....minuman kedua selepas ambik green tea.....tengok la sos cili yang depan ni...tak usik....sebab tak boleh masuk kat tekak kami...

Aku suka mee ni....nama aku tak tau tapi kalau pegi steamboat mesti makan mee ni....sedapppppppp....ala-ala mee maggie gitu....

ABC special for encik hubby....memang la special sebab aku yang buat sendiri...:)

 Suasana dalam restoran....lepas pukul 8 malam makin ramai yang datang....tapi restoran tutup pukul 10 malam....sempat ke nak makan semua yer??

Overall aku boleh katakan not bad steamboat kat sini...restoran steamboat paling dekat dengan area KL...oopppssss...paling dekat dengan rumah kami yang sebenarnya....hehehe....hargapun agak berpatutan...cuma banyak ayam or daging yang telah dimarinate terlalu masin...especially kalau digrill,....so untuk hilangkan masin tu aku kena rendam dulu dalam kuah sup....mungkin bagi yang kuat garam ok kot....lagi satu jika diberi butter or mentega untuk grill lagi best...:))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...