Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Saturday 4 May 2013

BELI BUKU RESEPI LAGI...@ BOOK FAIR, PWTC

Pesta Buku datang lagi...as usual aku memang tak nak terlepas untuk ke sini...kalau ikut perancangan nak pergi hari Ahad, lepas mengundi tapi pihak penganjur tukar plak pada Sabtu hari terakhir...as usual Jumaat kami akan balik ke Seremban so tengahari tadi dengan penuh semangat dah buat perancangan...turun jer lrt PWTC nak terus ke Sunway Mall depan PWTC tu nak ambik lunch dulu dan keluar duit kat ATM mesin....sekali sampai rupanya Sunway Mall tu dah kosong.....under renovations!! terkejut aku.... bulan February lepas kami baru jer dinner di sana....hmmmm.... .ketinggalan betul aku...dengan perut yang berkeroncong aku terus jer masuk kat PWTC niii......
Pukul 2 petang dah ramai orang...ramai pengunjung dikalangan remaja..
 Banyak sangat kedai buku ada di sini...bayangkan 4 dewan besar ...Dewan Merdeka..Dewan Tun Hussien Onn...lagi 2 aku lupa nama semua dibuka untuk jualan buku....memang pesta buku besar-besaran...
sebenarnya aku cari buku resepi seperti Anna Olson ke...Nigella kee....tapi tak jumpa langsung pada hal aku dah survey dari tingkat bawah hinggalah ke tingkat 4...senang cerita 4 dewan besar tu aku masuk...kali ni buku masakan memang tak banyak rasanya...kebanyakkan buku akademik...motivasi...islamic dan paling banyak sekali novel-novel dengan harga yang berbaloi-baloi....kalau ada international receipe book dari author yang aku tak kenal langsung dan buku resepi yang dijualpun dah berabuk...buku lama sangat....
Tengok tajuk buku ni....HIPERTENSI lagi tu....aku beli sebab usia pun dah bertambahkan..so memang sesuai la masak yang boleh kurang kolestrol ..kurangkan lemak2 ker...
 Salah satu resepi menarik dalam buku HIPERTENSI....berselera sungguh....:))
 Kerabu memang senang nak buat tapi dengan adanya buku ni macam-macam jenis kerabu boleh cuba...
 contohnya....salah satu resepi ..kerabu epal hijau.....macam best jer kannn....:))
 Dari Malaysia beralih ke Singapura plak....macam-macam ada dalam ni...ada kelainan sikit...
Salah satu resepi dalam buku Masakan Singapure....Salata....
 Katanya cara mudah membuat roti....akan ku cuba nanti..mudah ke tak...hehehehe...
 Salah satu resepi dalam buku buat roti......nampak sedapkannn....:))
 Biskut dan Kek Singapura...ingat raya tahun ni nak buat resepi import la plak....
Salah satu resepi kek lapis dalam buku ni...macam-macam jenis resepi kek lapis ada....
 Kuih muih klasik jangan dilupa...ada pelbagai jenis apam yang tak pernah aku dengar pun ada dalam ni tapi yang aku pelik apam polkadot tak ada plak...hehehehe....
Salah satu yang klasik...memang biasa jumpa apam ni kan tapi memang tak penah aku cuba buat...

Ini jer la hasil aku lepas round 4 dewan besar di PWTC hari ni...memang penat giler...dengan perut yang lapar....nasib baik jugak aku tak jumpa buku resepi antarabangsa...kalau tak buat terkilan jer sebab duit dalam wallet pun tak ada....hahahahaha....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...