Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Thursday 15 November 2012

CREPE DURIAN 2ND VERSION...

Crepe durian lagi??? wowowowo....tengah ngetop skarangkan.....tu yang asyik nak buat jer....aku ni pun bila buat sesuatu ikut musim....kalau musimnya durian..so durian ajer la yang akan ku terfikir nak buat...hehehhee...aku buat  semalam untuk aku sedekahkan kat beberapa orang yang rapat dan teman sekitar Seremban ni...resepi kat bawah telah ku adjust sedikit....dan aku rasa yang ini crepe dia lagi cantik dan tak mudah koyak....masak diapun sekejap dah siap...dan yang penting kedua belah crepe boleh digunakan...tak hangus...

Bahan-bahan;
 
150gram tepung
4 sudu besar tepung ubi
3 biji telur
2 sudu besar butter
120ml susu segar
460ml air
3 sudu kecil esen vanilla
6 sudu besar gula aising
pewarna
Whipping cream
Durian secukupnya...
 
Cara membuatnya sama seperti di sini.

Kalau dulu selepas setiap satu crepe yang telah masak aku akan letakkan dalam setiap piring tapi kali ini tak lagi....tengok ni....
Tak melekat antara satu sama lain....dah expert la kononnya....hahahahaa...tak payah dah aku nak cuci banyak pinggan....so tak sia-sia kalau rajin buat selalu hasilnya pun makin cantik dan sedap....:))


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...