Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Tuesday 7 February 2012

Mandi manda di Air Terjun Gunung Ledang, Tangkak, Johor

5hb Februari 2012 - Cuti seminggu ni kena dipenuhkan dengan pelbagai aktiviti....2 hari lepas balik dari Cameron Highland aku mengajak suami, anak-anak kakak di Senawang dan my father untuk pergi bermandi manda....my hubby tanya kat mana nak pergi....aku pun tak tau as long as yg boleh relaxs...first aku suggest untuk pergi ke jeram Serting Hilir sahaja....tetapi bila tengok di internet tempatnya tak berjaga sangat....so my hubby refuse....than aku suggest ke Port Dickson....still rejected with reason very pack during long holidays.....adusss....macam mana ni yer...dengan anak-anak buah semua dah pesan bawak baju mandi..dan dia orang pun dah tertanya-tanya nak pergi mana.....at last my hubby suggest untuk pergi ke waterfall gunung ledang......fuhhh......mesti la aku agree.....dan anak-anak buahku tersenyum lebar.....awal 6 pagi aku telah bangun tidur untuk buat bekalan...apa yang ada jer la di rumah ayahku ni...paling simple meehoon goreng, roti dan kebetulan Jumaat tu aku buat walnut muffin...so angkut sekali la....sampai Pekan Tangkak kami singgah beli KFC....

Pekan Tangkak
bayaran masuk...
Notis Peringatan kena baca dulu....
Alhamdullillah...dapat tempat lepak yang strategik....
sebelum mandi makan dulu......meehoon goreng, KFC, Walnut Muffin & Roti....
 

Airnya sejuk sangat.....tapi bila dah berendam lelama baru rasa ok.....
massage badan......;p

 balik time selepas 4 jam berendam.....

One thing its not good bilik mandi yang disediakan terlalu kecil tetapi orang yang datang picnic terlalu ramai especially during long holidays ni....aku beratur hampir 40 minit nak tunggu giliran tukar baju....tak sampai hati nak mandi semula kerana tengok orang terlalu ramai beratur.....satu bilik aku terpaksa kongsi dengan 2 orang anak buahku.....jimat masa... sebelum pulang kami singgah di Warung D'Mampir..lebih kurang 7km dari waterfall dan terletak bersebelahan dengan pejabat Pos Tangkak...aku terbaca dalam blog yang warung D'Mampir ni amat famous dengan Mee Bandung dan Sataynya.....

Bila sampai terus kami buat pesanan Mee Bandung memandangkan tidak nampak sebarang asap untuk bakar satay....malangnya pekerja warung mengatakan tukang masak belum sampai....jam nak dekat pukul 3 petang...so tak ada orang nak masak.....hihihihihi...lawak betul......maybe tukang masak kerja syif malam kot....lastly aku nampak ada benda pelik di dalam balang yang kusangka tempe goreng...let see....
Ni la dia.....MEE SIPUT....kena makan dengan sambal tumis ni....ianya rangup macam keropok....sempat jugak aku tanya dengan kakak jaga kuih ni....dia kata mee kuning tu dikeringkan dan kemudian baru digoreng.......so bila aku makan tak ada langsung rasa mee dah...rasa lebih kurang macam bertih goreng jer.....sedap jugak la.....

Sampai rumah ayah ku pukul 4.30PM....sampai rumah jer anak buah ku yang bongsu terus demam....nasib baik ada ubat demam untuk dia...tu laa.....lama sangat berendam....tak sampai sejam dari tu aku sendiri mula rasa panas badan.......cepat-cepat ambik panadol.....alhamdullilah..lepas tu demam tak jadi datang......syukur................;p



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...