Baja Royal Organik

Baja Royal Organik

Ruang Iklan

Thursday 3 October 2013

BAZAAR LUMUT....cari ikan bilis segar.....

Kalau dah sampai Lumut, tak sah kalau tak beli bahan keringkan especially ikan bilis....memang ikan bilis kat sini sedap....lemak manis gitu....rupanya kebanyakkan ikan bilis di Pangkor or Lumut tidak gunakan garam......itu yang diberitau oleh peniaga di sini...wallahullam.......dah lama betul aku tak datang sini...dah banyak perubahan rupanyerrr.....
 
 
 Makin cantik dan lebih teratur...
 
 
 
 
 kedai ini yang kami singgah....tak banyak kedai melayu di sini.....
 peniaga kedai ni amat la mesra....yer la kannn...kena la buat macam tu...pelanggan pun happy...
 
cantik-cantik ikan bilisnyar.....putih bersih....
 
Sotong kering pun ada banyak tergantung....

aku beli sotong kering 4 bungkus...sedap buat sambal nasi lemak.....


ini anak sotong kot....or memang sotong ni bulat2....


aku beli ikan bilis sekilo jer....RM35 sekilo.....peniaga ni kata ikan bilis pangkor tak campur garam....so rasanya lemak manis.....anyway as at today aku belum masak lagi....so tak tau betul ke tak.....sajer beli sekilo...cepat habis boleh datang sini lagi.........(ini kalau en.hubby baca mesti dia tersengih jer niiii...hahahhaha)

Kuah Rojak Makcik Bee jangan dilupakan....3 mangkok RM10 jer....memang sedap kuah rojak Makcik Bee niiii.......meleleh dibuatnyerrr.....selain dari tu aku beli kuah petis.,...memang orang melayu yang buat.....susah nak jumpa tu.....makan dengan laksa....fuhhhhhhhhhhh.....yummyyyyyy..
 

Yang ni plak kat dalam bazaar....banyak jual baju dari batik....selipar dan souvenir....
syok aku borong fridge magnet gambar ikan...siput...ketam.....lupa plak nak ambik gambar.... dah lekap kat fridge rumah Seremban pun....kalau ingat aku ambik gambar yer coz memang cute sangat fridge magnet tu....
 
Itu jer yang aku nak cerita pasal Bazaar Lumut ni....memang seronok jugak laaa.....tapi datang tengahari masa panas berdentang.....tu yang nak kena cepat-cepat blah dari sini....paling baik  datang di sini waktu malam....view pun cantik....sejuk....;))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...